Het zit erop: eindelijk vakantie! - Reisverslag uit Stiphout, Nederland van Paul Est - WaarBenJij.nu Het zit erop: eindelijk vakantie! - Reisverslag uit Stiphout, Nederland van Paul Est - WaarBenJij.nu

Het zit erop: eindelijk vakantie!

Door: paulopdefiets

Blijf op de hoogte en volg Paul

27 Augustus 2011 | Nederland, Stiphout

Dag allemaal,
De reiziger is thuis! Wat eerder dan door iedereen (en tot voor 5 dagen ook door mij) verwacht. Hier de redenen om terug te keren vanuit Kirgizië en niet door te fietsen naar China en Pakistan:
+ afscheid nemen van het ouderlijk huis en wat meehelpen met verhuizen
+ 10.000 km precies vol
+ 5 maanden precies gefietst
+ fotoruimte vol op deze blog
+ 2000 gemaakte foto's is onderhand wel genoeg
+ onrust in Kashgar, China: grote bomaanslag
+ geen visum voor Pakistan, kan een probleem zijn door de Chinese onrust
+ voetbalseizoen bij FVK en Willem II veteranen begint weer
+ nog mee oogsten in mijn volkstuintje (met dank aan Bas Verhoeven!)
+ Het hele traject vanaf Zuid-Frankrijk eindigend met alle Centraal-Azische landen voelt als een afgesloten geheel.

Het was geen heimwee, dat me deed terugkeren of geen zin meer om verder te gaan. Ik heb er, na het impulsieve besluit, een nacht goed over geslapen in Naryn en vond geen goede redenen om door te gaan en ik had bovenstaande redenen om lekker ons regenweer op te zoeken. Naast het weer zien van familie en vrienden, maar dat had na een maand langer fietsen ook gekund.
De kans is groot, dat ik het laatste traject in de toekomst tot een volgende reis maak: Vanuit Islamabad de Karakorum Highway juist beklimmen, waarna ik via Kasghar naar Tibet en Nepal zou kunnen fietsen. Helaas heb je sinds kort ook als fietser een gids nodig in Tibet, dus dat reisplan is op de lange baan geschoven.
Ik ga hier nog een blog plaatsen met alle foto's van voetbalveldjes onderweg. En nu ik de truc van filmpjes plaatsen onder de knie heb, staan bij dit verhaal zowaar 8 filmpjes! Er zullen ook wel een paar presentatie-avondjes volgen in kleine of grotere kring, die zal ik ook via deze blog bekendmaken.
Allemaal heel erg bedankt voor het volgen, dan doe je zo'n reis toch niet voor niets! Veel onvergetelijke ervaringen heb ik opgedaan, die kan ik de komende tijd lekker verwerken en een mooi plekje geven, ik heb nu immers vakantie!

• 27 Augustus 2011 - 15:44

Angela:

He Paul, wat een onvergetelijke reis! Goed besluit om eerder terug te keren als dat goed voelt. Ik kijk al uit naar je foto /film / verhaal avond. Groetjes van Angela

• 27 Augustus 2011 - 17:03

Pascal:

Hoi Paul,

Jammer dat je verhalen nu ophouden, maar goed voor FVK. Laat maar eens zien dat je gewend bent kilometers te maken.
    De 3e helft zal wel lang gaan duren zaterdag. Wij allemaal stil en jij aan het woord.

Tot zaterdag,
    Pascal

• 27 Augustus 2011 - 20:14

Marijke:

Jij weet iedereen in ieder geval te verrassen. In ieder geval WELKOM TERUG
    in ons landje. Heel hartelijk bedankt voor je fantastische verhalen en prachtige foto's! Ik heb er van genoten.

• 27 Augustus 2011 - 20:49

Gert Brunink:

Welkom thuis,

Binnenkort weer eens afspreken?

Met vriendelijke groet,

Gert

• 28 Augustus 2011 - 08:11

Joop:

Hoi Paul
    Je hebt mij wel verrast met je snelle
    terugkeer .
    Maar wat je hebt gezien en meegemaakt
    is onvergetelijk,en mooi om later op terug te kijken. Je bent weer terug in je
    eigen Brabant om de rest van je welverdiende vakantie en rust te genieten zie je spoedig weer
    groetjes Joop

• 28 Augustus 2011 - 19:58

Sylvia De L-J:

Gisteren al een reactie geplaatst doch kzie ut niet terug , Zal wel iets fout hebben gedaan. Doch erg mooi dat we je konden volgen. Wat een gigantische wereldervaringen heb jij opgedaan gezien zeker de laatste serie foto's , om jaloers op te worden en een flink over na te denken. Fijn voor je familie dat je heelhuids terug bent. Geniet er nog lang van na {aul.
    Groet
    Sylvia de L-J

• 29 Augustus 2011 - 06:01

Pieter Van Bekkum:

Hoi Paul,

welkom thuis, i zie je hopelijk binnenkort.

Pieter.
    Woensdag a.s. hebben we een vergadering van het FF!

• 30 Augustus 2011 - 21:20

Theo S.:

Ha Paul,

wat een verrassing...maar inderdaad op een gegeven moment heb je van die ronde getlallen die je in je hoofd laat rontollen.

Gefeiliciteerd, een fantastische prestatie heb je geleverd.

• 01 September 2011 - 13:57

Jill And Ian Maxted:

Looks like you've made it safely back home. Congratulations!

• 01 September 2011 - 21:46

Yuri En Anja:

ha paul,

toevallig op jouw site belandt. wat een geweldige reis! mooie fotos! welkom terug.

goeie groet!
    yuri & anja

• 09 September 2011 - 17:15

Jacques Willemen:

stroppen? waarom niet, je hebt gedaan waar je zin in had en hebt er voor jezelf een geweldig avontuur van gemaakt

• 24 September 2011 - 05:04

Sylvie Et Quentin:

Bon retour chez toi. Malheureusement, nous avons un peu de peine a lire tes textes mais d'apres les photos tout s'est bien passe pour toi. Bonne suite a toi et si jamais un petit tour a velo en Suisse te tente, nous sommes de retour chez nous le 1 novembre. Bises
    Sylvie et Quentin